Canvis en l’accés del Punt d’Emergència de la Deixalleria
A partir del 25 d’abril, per accedir-hi caldrà tenir una targeta electrònica, que podran recollir per les oficines municipals tots els contribuents de la taxa d’escombraries.
En el marc per millorar la gestió dels residus que es generen al poble, l’Ajuntament de Vilajuïga implementa un nou sistema d’accés al Punt d’Emergència de la Deixalleria Municipal.
És per això que s’ha decidit adequar el Punt d’Emergència, que és la zona de cubells situada a l’exterior de la Deixalleria. En les darreres setmanes s’ha instal·lat una tanca al voltant d’aquest punt. L’objectiu d’aquestes obres és restringir l’accés, al qual només podran accedir els veïns i veïnes del poble, i aconseguir fer-ne un ús més responsable.
Ja fa un temps de l’Ajuntament observa com els ciutadans del poble i dels voltants hi deixen tota classe de voluminosos i de residus sense separar, i tot això costa molts diners i molts esforços de la Brigada Municipal que es podrien dedicar a altres tasques importants.
Primerament, cal recordar que el Punt d’Emergència, com el seu nom indica, és un espai del qual poden fer ús els veïns i veïnes fora de l’horari d’obertura de la Deixalleria NOMÉS en casos d’emergència (oblit puntual de treure els cubells el dia del Porta a Porta, incidència amb el servei Porta a Porta, etc).
Com funcionarà a partir d’ara?
El proper 25 d’abril entrarà en funcionament el nou sistema de control d’accés del Punt d’Emergència de Vilajuïga. A partir d’aleshores, per entrar-hi caldrà utilitzar una targeta electrònica, que es pot recollir a partir del 4 d’abril a l’Ajuntament.
Aquestes targetes es repartiran entre els contribuents de la taxa d’escombraries, una per habitatge i intransferible entre habitatges. A més, caldrà fer-ne un ús responsable, ja que perdre-la i demanar-ne una còpia tindrà un cost de 6 euros.
A més, la zona estarà videovigilada per assegurar que qualsevol incompliment de la normativa pugui ser penalitzada. Des de l’Ajuntament es confia que millorarà l’ús d’aquest Punt d’Emergència i que s’aconseguirà reduir la despesa que suposa per l’Ajuntament la gestió de residus mal classificats i voluminosos abocats sense control.