AJUTS PER RETIRAR DE MATERIALS D'AÏLLAMENT I DE CONSTRUCCIÓ AMB AMIANT
L'Agència de Residus de Catalunya ha creat aquest ajut per fomentar la retirada en origen, de residus de materials d'aïllament i de la construcció que continguin amiant, i gestionar correctament els residus d'amiant
A qui va dirigit?
Ciutadania / Empreses i professionals / Entitats / Altres administracions
Les persones sol·licitants són els propietaris de béns immobles que continguin elements d'amiant procedents de la construcció que impulsin el seu desamiantatge, siguin persones físiques o jurídiques, públiques o privades, i comunitats de veïns.
Terminis
Des del dia 15 de gener de 2025 fins a l'exhauriment de la disponibilitat pressupostària i en tot cas fins al 28 de novembre de 2025.
Documentació
Tots els sol·licitants han d'annexar a la sol·licitud emplenada d'acord amb el formulari signat, la documentació següent:
-
Document acreditatiu de la propietat de l'immoble (nota simple registral, escriptura de propietat, rebut IBI, etc..)
-
Memòria descriptiva dels elements d'amiant per retirar ha d'incloure les dades següents (A l'apartat de documentació d'aquest tràmit hi ha disponible un model):
- dades del beneficiari (nom, cognoms, NIF)
- adreça de l'obra
- característiques de l'immoble
- descripció de les obres a realitzar i dels elements d'amiant per retirar
- nom de l'empresa RERA que executa les obres
- NIF de l'empresa RERA que executa les obres
- Número de registre RERA emès per l'autoritat competent
- Indicació dels metre quadrats d'amiant per retirar
- fotografies dels elements d'amiant a retirar.
Aquests elements a retirar i treballs a realitzar s'han d'adequar a l'objecte de la convocatòria. -
Còpia del pressupost de l'empresa inscrita al Registre d'empreses amb risc d'amiant (RERA) que realitzarà els treballs, amb indicació dels m2 a retirar.
-
En cas de persones públiques, certificat del secretari o secretària o de l'interventor o interventora on consti la decisió de l'òrgan competent de sol·licitar la subvenció, així com el compromís d'executar l'actuació per a la qual es demana la subvenció, en cas d'obtenir-la.
-
En cas de comunitats de veïns, el certificat de l'administrador de l'acord de la junta de propietaris que adopta la sol·licitud de la subvenció i la seva execució d'acord amb el projecte corresponent.
El compliment dels requisits previstos a les bases 3.1 i 3.2 que siguin d'aplicació a cada persona sol·licitant s'acredita amb la declaració responsable del representant legal que consta en el model de sol·licitud, sens perjudici del que s'indica en aquesta base.
La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvencions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb l'audiència prèvia a la persona interessada, i, en conseqüència, comporten inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
Requisits
Els requisits i incompatibilitats estan descrites a l'apartat 3 "Requisits i incompatibilitats" de les bases reguladores on descriu en detall els següents subapartats:
3.1 Requisits de les persones sol·licitants de caràcter públic per obtenir la condició de persones beneficiàries de les subvencions.
3.2 Requisits de les persones físiques, jurídiques (que no tinguin caràcter públic) i comunitats de veïns sol·licitants per obtenir la condició de persones beneficiàries de les subvencions.
3.3 La percepció d'aquestes subvencions és compatible amb la percepció de subvencions procedents d'altres fonts, públiques o privades, sempre que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, no se superi el cost total de l'activitat subvencionada.
3.4 Els requisits que han de complir a les actuacions per ser objecte de subvenció.
Més informació
Informació addicional