- Inici>
- Ajuntament>
- Organització política>
- Articles d'opinió dels grups municipals>
- El Whatsapp Municipal, una eina clau per apropar l’Ajuntament als veïns - Desembre 2020
El Whatsapp Municipal, una eina clau per apropar l’Ajuntament als veïns - Desembre 2020
Ara fa un any i mig, l’Assemblea per Vilajuïga constituíem el govern de l’Ajuntament de Vilajuïga després de guanyar les eleccions. Des de llavors fins ara, l’equip de govern ha impulsat diversos canvis, alguns d’ells que tardaran temps a donar els seus fruits i d’altres d’efecte més immediat, com el canvi de rumb en el model comunicatiu.
Una de les eines que més fruits a donat i que, sense dubte, ha permès acostar els veïns i veïnes a l’Ajuntament és el Whatsapp Municipal, una eina fàcil, instantània i molt econòmica, ja que l’Ajuntament només paga pel manteniment d’una línia de mòbil (109 euros a l’any).
Aquest Whatsapp permet a tots els veïns i veïnes interlocutar amb l’Ajuntament de forma àgil i molt senzilla. D’igual manera, també permet a l’Ajuntament comunicar-se amb els ciutadans ràpidament a través de missatges. D’aquesta forma, els veïns i veïnes que estan inscrits a aquest servei gratuït estan al cas de les obres que es fan, de les activitats culturals o d’oci i de tots allò que passa a l’Ajuntament i que té un efecte sobre la ciutadania.
Alhora, l’Ajuntament ha donat de baixa l’aplicació mòbil que es va contractar l’any 2018 per quatre anys i que costava anualment 1.150 €. El Whatsapp Municipal té les mateixes funcionalitats i és molt més accessible ja que el Whatsapp és una aplicació que gairebé tothom que té un smartphone utilitza. En aquest moment, hi ha 262 persones que s’han donat d’alta del servei, 162 més que les que estaven inscrites a l’aplicació mòbil.
A banda d’aquesta nova manera d’acostar l’Ajuntament als veïns, en termes de comunicació la transparència és una altra fita que el govern de l’Assemblea vol assolir. Si bé durant molts anys ha estat una assignatura pendent a la qual no se li ha fet massa cas, l’Ajuntament treballa amb constància per ser cada vegada més transparents.
El caràcter transparent es demostra amb un comportament comunicatiu obert i proper, obrint els plens a preguntes dels veïns i veïnes, fent trobades ciutadanes on el govern rendeix comptes davant la ciutadania, i elaborant notícies pel web i revistes de La Veu en què s’acosta informació municipal d’actualitat.
A banda d’aquestes actituds però, també hi ha uns ítems públics que avaluen anualment el nivell de transparència de tots els ens públics, l’infoparticipa. Impulsat per la Universitat Autònoma de Barcelona, aquest “mapa” va valorar que el gener de l’any 2020 –encara amb la pàgina web antiga– l’Ajuntament de Vilajuïga complia només amb 17 dels 52 ítems de transparència (cal dir que el gener del 2019 només se’n complien 9). Malgrat tot, aquest any s’ha avançat en transparència i podem certificar que actualment l’Ajuntament compleix amb més indicadors, els quals seran avaluats a principis d’aquest any vinent.
Així doncs, el govern de l’Assemblea continua impulsant canvis des de l’Ajuntament que permeten acostar més el dia a dia a la ciutadania, alhora que donar eines als veïns i veïnes per conèixer de més a prop les tasques municipals.